Dochodowe Magic Tour

Kat.: Wiadomości Utw.: 14.12.2008 Ewa Bielawska/Markos E-mail
Bruce Springsteen & The E Street Band - Magic Tour, 13.12.2007, Kolonia. Fot: Markos
Bruce Springsteen & The E Street Band - Magic Tour, 13.12.2007, Kolonia. Fot: Markos

Trasa promująca album "Magic" Bruce'a Springsteena i The E Street Band zajęła drugie miejsce na liście najbardziej dochodowych tras koncertowych kończącego się roku sporządzonej przez Billboard.

Pierwsze miejsce w rankingu przypadło grupie Bon Jovi i ich trasie "Lost Highway", która przyniosła wpływy w wysokości 210,65 mln dolarów. Koncerty Bon Jovi wysłuchało łącznie 2.157.675 fanów. Trasa koncertowa Bossa i TESB przyniosła natomiast 204,51 mln USD. Na trzecim miejscu listy Billboardu znalazła się Madonna z trwającą wciąż trasą "Sticky & Sweet" (162 mln USD).

Lista najbardziej dochodowych tras koncertowych powstała na podstawie danych zgłaszanych do Billboard Boxscore w okresie od 14 listopada 2007 do 11 listopada 2008. Jeśli do zestawienia podanego przez Billboard dodać dodatkowe 31 milionów z wcześniejszych koncertów Bossa w 2007 r. (trasa Magic zaczęła się 2 października) występy Springsteena w 2007 i 2008 r. przyniosły łączne ponad 235 milionów dolarów.

Na innej liście, obejmującej największe wpływy z koncertu (lub serii koncertów w tym samym miejscu), pierwsze miejsce zajęły Spice Girls, które "zaliczyły" 17 całkowicie wyprzedanych koncertów w londyńskiej O2 Arena (dochód: 33,8 mln USD; 256.647 fanów). Kolejne dwa miejsca to Celine Dion w Bell Centre w Montrealu (23,1 mln) i Madonna na Stade de France w Paryżu (17,6 mln). Na piątym miejscu znalazła się seria koncertów Bruce Springsteena i TESB na Giants Stadiom w East Rutherford (14,2 mln). 

Według danych zgromadzonych przez Billboard Boxscore wynika, że w ostatnich 12 miesiącach wpływy z tras koncertowych zbliżyły się do rekordowej granicy 4 miliardów dolarów. Jest to 13 procentowy wzrost w stosunku do ubiegłorocznego zestawienia.


 

Odsłony: 2580